maandag 20 november 2006

Verzopen...

Ben bijna verzopen vandaag en dan had dat in eerste instantie niet eens iets met het weer te maken: het begint onschuldig, zoals steeds... Ik las iemands commentaar op één van de posts en dan ga je nieuwsgierig eens kijken wie dat wel is. Je neust wat rond op die blog en je vindt onder tientallen links er één die je aandacht trekt. Er staat gewoon 'Powered by Wordpress'. Even doorklikken... mmm... blogsoftware (iets wat in schoon Vlaams goesting wordt genoemd begint zijn werk te doen). "Oh kijk eens: allemaal blogs die daarmee gemaakt zijn. Netjes! Waar kan je dat downloaden, hoe werkt dat, hoe installeer ik dat zelf... Ach zo, op een eigen server. Ondersteunt mijn provider MySql en pHp?" Even bellen: "ja hoor!" Files downloaden, unzippen, handleidingen beginnen lezen. Vroeger had ik Dreamweaver om iets online te zetten maar dat was eigenlijk een illegale versie. Dan maar een freeware tool downloaden, unzippen, handleiding lezen... Uploaden...
En nee, het is me niet gelukt de boel online te krijgen en als je daar zo lang mee in de weer bent is dat behoorlijk frustrerend. Het feit dat blogspot werkt als een fluitje van een cent en ik eigenlijk niks anders nodig heb is een magere troost.

Wordpress - Commissaris 1 - 0.

Geen opmerkingen: