woensdag 15 november 2006

Blankenberge 1956

Ik blijf me, zoals het kind op de foto dat ik was, dagelijks verbazen over de mogelijkheden van het digitale tijdperk waarin we leven. Er gaat nauwelijks een dag voorbij of één of andere innovatie geeft me weer dat Sinterklaasgevoel...
Ik begrijp dan ook helemaal niet waarom iemand als Herman Van Molle gisteren in De Laatste Show zo scherp reageert op een demonstratie van Google Earth waarmee we onder andere een virtuele reis maakten van het VRT-gebouw naar een plek in het Amazonewoud waar Dirk Van Dijck een tweede thuis heeft. Een stuk gratis software notabene met toch wel indrukwekkende mogelijkheden. Sommige mensen in mijn omgeving blijven ook pertinent afwijzend staan tegenover email of internet. Je hoeft het natuurlijk niet te gebruiken maar om er zo tegen te fulmineren...
Iemand noemde me ooit een novelty seeker; kan best zijn: ik had tenslotte al in 1981 een homecomputer de fameuze ZX81. Ik ben er nog altijd trots op ook!
Dit fotootje had zonder die evolutie waarschijnlijk ergens onderaan in een doos gelegen en nu prijkt het hier. Zó.

Geen opmerkingen: